Důležité informace
Omlouvání nepřítomnosti dítěte:
Nepřítomnost svého dítěte můžete omluvit nepozději do 7.45 hodin telefonicky na číslo: 476 448 780 a nebo na číslo 603 919 215 pouze SMS. Při delší absenci dítěte (5 dní a více) omlouvejte písemně na e-mail třídní učitelky.
2.třída - Hana.Sindlerova@1msmost.cz
nebo na tel. číslo: 476 448 781
3.třída - Lenka.Vrbova@1msmost.cz , Danuse.Stepankova@1msmost.cz
nebo na tel. číslo: 476 448 7794.třída - Tereza.Hoskova@1msmost.cz
nebo na tel. číslo: 476 448 778
Co potřebuje dítě do MŠ
První dny ve školce
- Podle potřeb dětí a rodičů umožňujeme postupnou adaptaci na nové prostředí.
- NEBOJTE SE, pokud Vaše dítě bude při loučení s Vámi plakat, je to běžné, a tímto si projde většina dětí.
- V případě, že by se vyskytl jakýkoli problém (i u starších dětí), okamžitě rodiče telefonicky informujeme.
- Při nástupu do školky je nutné, aby dítě zvládalo samo hygienu a bylo schopno drobné sebeobsluhy (oblékat spodní prádlo, triko, punčochy, obout a zout boty, najíst se lžící, pít z hrnku). V žádném případě nemá plínky, ani dudlík.
- Je potřeba, aby třídní učitelky věděly o případných potížích nebo zvláštnostech dítěte, alergiích.
- Děti nejsou nuceny do jídla, ke stravovacím návykům jsou postupně vedeny (ochutnávání).
- Dítě přivádějte do školky POUZE ZDRAVÉ, chráníte tím děti ostatní i své.
Ve školce potřebují:
- bačkorky s pevnou patou, ne pantofle
- oblečení do třídy ( tepláčky, elasťáky…) dle vašeho uvážení
- náhradní oblečení i spodní prádlo – dle uvážení
- pyžamo, na kterém musí být poutko na zavěšení
- obuv – vždy dle ročního období s přihlédnutím k počasí a podmínkám MŠ (např. pískoviště)
- papírové kapesníky
- pláštěnku (NE deštník)
- u všech dětí je nutné VŠECHNY VĚCI OZNAČIT!
- Maminko, rukavičky neztratíme, pokud budou připevněné na gumě k bundičce a provlečené rukávem.
Oblečení na pobyt venku:
- Podzim: sportovní oblečení, svetr nebo mikinu, punčocháče, pokrývku hlavy
- Zima: sportovní oblečení – nejlépe oteplováky nebo kombinézu, rukavice (nepromokavé), pokrývku hlavy, šálu, punčocháče
- Jaro: sportovní oblečení – nejlépe teplákové či šusťákové soupravy, ponožky, pokrývku hlavy
- Léto: letní sportovní oblečení – triko, kraťasy, pokrývku hlavy, ochranný opalovací krém
Maminky nezapomeňte:
Oblečení i obuv by měla být označena jménem dítěte, neboť velmi často dochází k záměně oblečení navzájem mezi dětmi!!! Zároveň je třeba si uvědomit, že děti vedeme k samostatnosti a velmi často pracujeme s tuží, nůžkami, barvami, apod… z těchto důvodů dávejte takové oblečení, které z větší části zvládnout samostatně oblékat a zároveň nebudou mít strach si je ušpinit. Pro přehlednost a lepší orientaci dětí i pedagogů ukládejte oblečení pro pobyt ve třídě a venku – do přihrádek v šatně.
DĚKUJEME ZA SPOLUPRÁCI
Den v mateřské školce:
Uspořádání činností je rámcové s možností pružného přizpůsobení podmínkám a situacím v konkrétní třídě. Časové intervaly jsou závazné při dodržování doby pobytu venku, intervalu mezi jednotlivými jídly a dodržení počátku poledního odpočinku dětí (mladší na lehátkách, starší při klidových činnostech).
-
Hry a činnosti podle volby dětí, vzdělávací činnosti, individuální činnosti s dítětem, pohybové aktivity 6:00-8:45
-
Hygiena, přesnídávka, individuální péče poskytovaná dítěti, vzdělávací činnost, příprava na pobyt venku 8:45-9:30
-
Pobyt venku, vzdělávací činnosti, činnosti dle volby dětí, pohybové aktivity 9:30-11:30
-
Hygiena, oběd, příprava na polední odpočinek 11:30-12:20
-
Polední odpočinek, relaxační činnosti, individuální péče dítěti, klidové aktivity dle výběru dětí 12:20-14:20
- Hygiena, odpolední svačina, hry a zájmová činnost dětí, individuální péče poskytovaná dítěti, pobyt na školní zahradě 14:30-16:30
Obvyklý denní režim:
Spontánní hry – uplatňují se od příchodu do školy do odpoledních hodin s prostorem pro individuální činnosti
Řízené činnosti – možnost uplatnění v průběhu celého dne (nejvíce v dopoledních hodinách), jazykové chvilky, individuální činnosti s dětmi se specifickými potřebami apod.
Pohybové aktivity – v průběhu dopoledních činností včetně ranního cvičení, při pobytu venku (školní zahrada, hřiště, příroda) jsou uplatňovány pohybové chvilky
Relaxační činnosti, spánek – podle individuálních potřeb dítěte
Specifické a doplňkové programy:
Seznamování s vodou, výuka plavání, míčové hry, návštěvy divadel, výjezdy na eko výlety, kulturní vystoupení, návštěva knihovny, ZUŠ aj. Organizace těchto aktivit probíhá podle předem naplánovaného časového rozvrhu a zadaných pravidel tak, aby nebyly porušeny základní podmínky vzdělávání.
Za příznivého počasí tráví děti při pobytu venku nejméně dvě hodiny (je přínosné prodloužení pobytu venku i v odpoledních hodinách). Vynechání pobytu venku je možné v nepříznivém počasí – silný vítr nebo déšť, mlha, znečištěné ovzduší, teplota pod -100C, stejně tak vysoké teploty v letních měsících. Po obědě probíhá klidový režim respektující rozdílné potřeby dětí, individuální práce s dětmi s nižší potřebou spánku, s dětmi předškolními a OŠD. Organizace provozu je vymezena školním a organizačním řádem. Pedagogové zatěžují děti přiměřeně, v rámci možností dětí s relaxací kdykoli si dítě žádá či je pro něho potřebná. Je respektováno osobní soukromí dětí. Adaptační proces je otevřen individuálním potřebám dítěte a rodiny. Délka a způsob adaptace se řeší s rodiči individuálně.